måndag 28 mars 2011

Billigt gym!

Gick ut för att städa upp det sista efter blåbärsflytten och sedan ge mig på odlingslådorna, men det blev något helt annat. I slutet på förra sommaren blåste halva plommonträdet ner och det har legat stött mot marken sedan dess. Varje gång jag passerar mellan det och ett äppelträd så är jag på väg att få plommonträdets grenar i huvudet. Jag blev lite trött på det, så istället för att räfsa upp skräp så hämtade jag en såg och en stege... Sambon hade tänkt låna pappsens motorsåg till trädet men jag hann före. Med fogsvansen. Mycket roligare och billigare än att gå på gym! :-) Jag tycker det är så skönt att få arbeta med kroppen. Det är de rejäla sakerna som är bäst med trädgårdsarbetet.... gräva, räfsa, röja... och nu såga. Det är så skönt att verkligen få använda kroppen. Känns bra!
Nu har vi en hög med ris och grenar istället för ett nerfallet träd. Det får vi ta hand om en annan dag för när jag hade sågat färdigt, samlat ihop grenarna och räfsat under buskarna runtomkring så vaknade lilltjejen som hade sovit i sin vagn.

Före såg...
 Efter såg...

Hoppas alla har lika härlig vårsol som jag att njuta av! Ha det gott!

Inga kommentarer: